Seminarium om sorgbearbetning

 
Igår var jag och min mor på ett seminarium om sorgbearbetning. Jag måste medge att jag från början var lite skeptiskt och tänkte på riktigt att vad kan det här ge mig mer än ännu mer sorg och tankar? MEN, tänk så fel jag hade. En sån inspirerande talare. Anders Magnusson som har varit med om så mycket i sitt liv men verkligen gjort en totalomvändning och talar och inspirerar massor av människor.
 
Rekomenderar verkligen denna föreläsning för alla. Inte bara människor i sorg utan hur man gör det bästa av det man har, hur man bemöter människor i sorg, hur man ev. kan komma vidare i/efter sorg och då inte bara vid dödsfall. Det kan vara dödsfall, separation, husdjur som försvinner, arbetslöshet osv. Allt som du har/hade och som du vet eller har blivit av med.
Tack för en superhöjande kväll :-)
 

 
 

Kommentera här: